top of page

RECENT POSTS

Grillcsirke réparopogóssal és krumplipürével


Hozzávalók:

-csirkemellfilé

-oregánó

-só, bors

-vaj/olaj

-krumpli

-tej

-sárga és fehér répa


Elkészítés:

A csirkemellek fűszerezésével szoktam kezdeni. Néhányat csak sóval, borssal ízesítettem, néhányra oregánót is raktam. Akinek van otthon fokhagymaport is rakhat rájuk, szerintem a fűszerezésük teljesen ízlés kérdése, nem kell komplikálni. Az elektromost grillt ( a Lidl-ben vettem kis asztali, semmi extra) közben bekapcsolom és kivajazom/olajozom, de csak nagyon vékonyan. A husikat belerakom, persze amennyi fér és megsütöm őket. Szeretem ezt a fajta grillsütőt mert mindkét oldal egyszerre sül, hamar kész van és nem szárad ki.

Mielőtt bármi mást elkezdenék a sütőt bekapcsolom (200 fok alul-felül sütés). A répákat közben megpucolom (hámozás, két-végét levágom), és hasábburgonya méretűre vágom (minél vékonyabbra szeleteljük annál gyorsabban sül meg és ropogósabb lesz). A répákat kis olajjal vagy vajjal átlocsolom, sózóm, borsozom és berakom a sütőbe, legalább fél óra kell neki.

A krumplit meghámozom (én fejenként 4 drb-al szoktam számolni a közepes méretűből, 3 drb a nagyból, illetve 8-9 drb a kisméretű krumpliból). Egy lábasba teszem felengedem hideg vízzel, lepje el a krumplit és odateszem főni. Amikor a víz felforrt csak akkor teszek bele 1-2 kávéskanál sót. Azért nem az elején teszem bele a sót mivel a sós víz lassabban forr-fel. Amikor a krumpli megfőtt ( a villa könnyedén beszúrható), leszűröm a vizet róla, összetöröm ( nincs krumplitörőm szóval sima villa is megteszi). A krumplihoz 1 ek vajat adunk (bárilyen jó), összekavarjuk ( én kézi mixerrel szoktam), 1-1,5 dl tejet melegítünk amibe rakunk 1- 2 kk sót és ezt is a krumplihoz adagoljuk, közben kavargatjuk. (Mindenki más állagúra készíti, szóval a tej adagolást akkor fejezzük be amikor úgy látjuk az állaga nekünk megfelelő).

Közben a sült-répa elkészült, a husik megsültek és tálalhatunk is.

Én szoktam hozzá fokhagymás majonézet is készíteni.


Do you want to get notification from new recipes first???

Never miss an update

No tags yet.
  • Facebook - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • YouTube Social  Icon

labels

bottom of page