top of page

RECENT POSTS

Töltött paprika


Hozzávalók :

-darált hús (sertés) 500 g

-2-3 ek rizs (simma fehér)

-só, bors

-fűszerpaprika

- paprika

-1 fej vöröshagyma

-olaj/sertészsír/szalonna

-paradicsomlé/paradicsompüré/konzerv

-lestyán ( frissből 2-3 szál, szárítottból 1-2 kiskanál-attól függően ki mennyire szereti)

Elkészítés:

A paprikákat megszabadítjuk a magházuktól ahogy nekünk egyszerűbb(benyomjuk, körbevágjuk-kivesszük). A szalonnát felkockázzuk és a felkockázott hagymával odatesszük pirulni (közepes lángon), amikor a szalonna zsírja kisült és a hagyma átlátszó lett levesszük a tűzről (5-10 perc). A rizst én nem szoktam előre főzni, de ha nem gyors-fövésű rizst veszünk (10 perc alatt kész) akkor tanácsos félig megfőzni. Amikor a hagyma-szalonna-rizs készen van és egy picit lehűlt a darálthúshoz keverjuk, só, bors, fűszerpaprika társaságában. Én álltatában megkóstolom, hogy kell még fűszerezni vagy sem. Megtöltjük a paprikákat a töltelékkel, hagyva kis helyet a tetején hogy a rizs tudjon növekedni. Ha marad darált-húsunk vagy arra az esetre ha valaki nem szereti a főtt paprika ízét húsgolyókat is formázhatunk a darált-húsos masszából és azt is a leveshez adhatjuk ( mikor a paprika már félig megfőtt, 30-45 perc). Ha rántással akarjuk készíteni (sűrűbb lesz) akkor2 ek olajon 2 ek lisztet aranybarnára pirítunk majd ehhez öntjük hozzá a paradicsomlevet és csomómentesre keverjük. Amennyiben paradicsomkonzervet használunk azt botmixerrel pürésítsük, illetve sűrített paradicsom használatakor zöldség alaplével hígítsuk. A paprikákat és a lestyánt a paradicsomlébe rakjuk és fedő alatt puhára főzzük (1-2 óra, nem szoktam őrizni csak néha rápillantok hogy ne fusson ki), ha a villa könnyen belemegy a paprikába készen vagyunk. :) Mivel én sósan szeretem ezt a levest ezért nem rakok cukrot hozzá, zöldség-leveskockát viszont egyet szoktam hozzáadni. Aki édesen szereti cukrot adjon hozzá a leveskocka helyett. :)

Tejföllel tálaljuk.

Jó étvágyat!


Do you want to get notification from new recipes first???

Never miss an update

No tags yet.
  • Facebook - Black Circle
  • Pinterest - Black Circle
  • Instagram - Black Circle
  • YouTube Social  Icon

labels

bottom of page